Subject: FW: Kesk tee 12a, Sadevesi.
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 Feb 2024 17:13:02 +0200

Tere

Palun registreerida Elliko Kõivule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/1470-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Kristjan Seiman <[email-masked]>
Sent: Monday, February 19, 2024 9:30 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: René Männiste <[email-masked]>
Subject: Kesk tee 12a, Sadevesi.

Tere,

Kirjutan Teile seoses Vintselle OÜ poolt planeeritava ehitustegevusega
Kesk tee 12a kinnistul katastritunnusega 65301:003:0342 ja kinnistult
sademevee ärajuhtimisega. Ehitusluba on menetluses ja meie projektijuht Pr
Reelika Väärsi on Teiega sel teemal varasemalt suhelnud.

Probleem järgmine:

*	Kesk tee 12 kinnistu omanikul on vaja sadevesi juhtida läbi
munitsipaalomandis oleva Ringi tee L4 transpordimaa (katastritunnus
65301:003:0312) riigile kuuluval transpordimaal (katastritunnus
65301:001:0593) olevasse kraavi, mis omakorda suubub ligidal asuvasse
Volbremäe kraavi;
*	Sadevesi mida on võimalik immutada meie enda kinnistul,
immutatakse, mis jääb üle läheb läbi õlipüüduri nimetatud kraavi.
Kirjeldatud sadevee kinnistult ärajuhtimise viis on mõistlik nii
majanduslikult kui looduslikult – see on lühim võimalik marsruut ja
kooskõlas Rae valla ühisveevärgi- ja kanalisatsiooni arendamise kavaga
aastateks 2013-2024. Arengukava (lk 145) toob välja, et  sademevee
vooluhulkade vähendamiseks tuleb kasutada võimalikult palju kraave,
looduslikke ja tehislikke üleujutusalasid, eesmärk soodustada võimalikult
palju sademevee aurustumist ja imbumist ja vältida maksimaalselt kraavide
likvideerimist ja asendamist torustikuga.

Jüri aleviku ja Rae valla ÜVK-trasside valdaja Elveso enda tehnilistes
tingimustes ei lahendanud ära meie Kesk tee 12a sadevee kanalisatsiooni,
kuna seda ei ole seal läheduses nende valduses/omanduses.

Saime Transpordiametilt kooskõlastusele keelduva vastuse. Suhtlesite
sellel teemal Reelikaga telefoni teel ning vastasite, et läheduses on ÜVK
trass olemas - kas saaksite palun viidata, millist trassi Te täpselt
silmas peate, sest läbi kinnistusraamatu, EHR-i ja kitsenduste
kaardirakenduse me sellist trassi ei leidnud.

Lisaks palume Transpordiametil põhjendada, miks ei tohi juhtida vett
olemasolevasse kraavi, kuhu on jooksnud vesi juba ka varasemalt läbi
maaparandusüsteemide ning mis ongi kogumiskraav olemasolevale
drenaažsüsteemile?

Mure, et meie vesi põhjustab tee muldkeha erosiooni ei saa olla põhjendav,
sest

1) täna juba vesi läheb sinna;

2) Tehnoloogiliselt on mitmeid viise, kuidas tagame selle, et vesi ei
teeks muldkehale häda- voolurahustuskaevud, muldkeha kindlustamine,
voolurahustamine kraavis. Lisaks on kraavi tsentri ja muldkeha peenra vahe
on ca 17meetrit.

Sooviksime ühise arutelu tulemusel leida lahenduse sadevee juhtimiseks
ülalviidatud riigimaal asuvasse kraavi. Kaasame omalt poolt projekteerija,
kes aitab läbi mõelda ka parima võimaliku tehnilise lahenduse. Kas teile
sobiks aruteluks näiteks 27.02.2024 kell 13.00 või mõni muu Teile sobiv
aeg.

Lugupidamisega

Kristjan Seiman

Akadeemia tee 78, 13520 Tallinn

t: +372 672 0357

m: +372 5348 5592

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni
ja ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma
saatja nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul
viisil kirja kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik.
Juhul, kui olete saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt
kirja saatjat ning kustutage kiri ja tema lisad oma arvutist.

 <https://www.kv.ee/3531231>